Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

luni, 14 aprilie 2014

România a devenit, oficial, stat mafiot

Am văzut mai deunăzi la TV o declaraţie care mi-a confirmat în mod oficial ceea ce, personal, ştiam de multă vreme prin experienţa personală, şi anume faptul că România, departe de a fi un stat de drept, e o ţară condusă după cele mai "bune" legi mafiote.
Nu a fost ceva nou, dar e ca şi cum ţi-ar spune doctorul că fumatul nu face bine: ştiai şi tu singur, de la prima ţigară, dar medicul îi dă caracter de "oficialitate".
Declaraţia care mi-a dat această "confirmare" este cea făcută de băsesc cu privire la doamna senator Gabriela Firea, membră a comisiei care anchetează modul în care notăriţa de succesuri a devenit o fericită latifundiară.
Din câte am înţeles, în calitate oficială, doamna senator a prezentat nişte concluzii ale anchetei desfăşurate de comisia respectivă, concluzii care, logic, i-au pus băsescului gheaţă la inimioară.
Aşa că a ieşit pe sticlă cu declaraţii.
Las la o parte jignirile personale, şi asta nu pentru că nu m-ar deranja, ci pentru că mitocanul este infinit mai puţin periculos decât şeful de clan mafiot.
Mă refer aici doar la ameninţările directe la adresa doamnei senator cum că "să îşi vadă de treabă că altfel s-ar putea să nu îşi mai găsească soţul acasă".
Cu precizarea că respectivul soţ este un foarte bogat primar al unei comune-oraş din judeţul Ilfov şi că nu mă interesează câtuşi de puţin situaţia sa juridică, această declaraţie este, după umila mea părere, trecerea oficială a României de la "vopsirea gardului" în culorile statului de drept, democratic etc, la recunoaşterea pe faţă a "leopardului" de tip Cosa Nostra.
Au existat şi în trecut ameninţări ale băsescului la adresa unor persoane. Însă aceasta este "specială" din (cel puţin) două puncte de vedere:
1. Calitatea doamnei senator atunci când a făcut acele declaraţii era una oficială, domnia sa prezentând concluziile unei anchete parlamentare şi nu o opinie personală. Domnia sa era doar... "purtătorul de cuvânt" al comisiei din care făcea parte şi care ancheta modul în care întâia notăriţă a ţării "şi-a tras" moşie de 300 de hectare.
2. Ameninţarea băsescului nu se referă la doamna senator, ci la soţul acesteia. Tehnica este foarte cunoscută în lumea crimei organizate unde cel care deranjează "organizaţia" este ameninţat cu represalii inclusiv împotriva familiei, ca "măsură de precauţie" pentru cazul în care persoana respectivă ar fi dispusă chiar să moară pentru convingerile sale.
Am trecut prin asta în această viaţă şi ştiu cum se procedează.
Cu acestea fiind zise, avem ingredientele de bază ale unui clan mafiot care "se respectă": ameninţarea oficialilor care anchetează "afacerile" organizaţiei şi încercarea de intimidare a acestora prin represalii la adresa familiilor şi a celor apropiaţi.
Să pomenesc aici faptul că acelaşi mod de operare l-a avut Mafia în Italia anilor '80-'90 când aruncau în aer sau asasinau în plină stradă judecătorii, procurorii şi poliţiştii împreună cu familiile lor?
Nu cred că mai e cazul...
Normal..., tehnica băsescului e mai rafinată oleacă, el nefăcând ameninţări cu moartea ci doar cu arestarea, dar nici el nu e un "don" mafiot care trăieşte într-o vilă de pe dealurile Siciliei, ci e (cică) ditamai preşedintele de ţară membră UE şi NATO, locuitor într-un palat cu toate cheltuielile plătite de cetăţeni. Iar girofarele nu îl aşteaptă la poartă ca să-l ducă la puşcărie (wishful thinking) ci ca să îi deschidă drumul prin mulţime.
În rest..., mă bucur că am terminat odată pentru totdeauna cu vrăjeala aia de doi bani cu "statul de drept".
Acum e mai simplu: suntem trăitori pe un teritoriu disputat aprig de nişte clanuri mafiote, cu nişte interese financiare imense, şi tot ce trebuie să facem (că de reacţionat nu pot să sper), este să fim foarte atenţi să nu devenim victime colaterale atunci când o să înceapă să şuiere gloanţele.
Că nu mai e mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.