Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

luni, 7 aprilie 2014

Cugetări

- Moartea nu e o stare de fapt, ci o stare de spirit.

- Moartea unui om înseamnă o gaură în pământ. Moartea unui suflet înseamnă o gaură în cer.

- Dacă vrei să faci fericit un copil, nu-i da tot ce poţi, dă-i ce are nevoie.

- Am căutat fericirea peste tot, dar nu am găsit-o. Obosit, m-am oprit să beau o gură de apă cu cineva drag. Şi nu a mai trebuit să caut... 

- Învins nu este cel care pierde o luptă, ci acela care renunţă la a lupta.

- Moartea nu înseamnă descompunere fizica, ci descompunere sufleteasca. Mort nu este cel care nu mai respira, ci acela care refuza sa trăiască.

- Femeia este singura fiinţă de pe pământ care dă viaţă cu lacrimi în ochi şi ucide cu zâmbetul pe buze.

- În noaptea de Înviere, toţi merg la biserică şi culeg în mâini un bob de lumină. Foarte puţini vin cu lumina de acasă, purtată în suflet.

- Judecata lui Dumnezeu se apropie cu fiecare păcat săvârşit şi se depărtează cu fiecare rugăciune sinceră. Ceea ce mă îngrijorează este faptul că oamenii păcătuiesc din ce în ce mai mult şi se roagă din ce în ce mai puţin.

- Când te doare capul, iei o pastilă. Când te doare un picior, foloseşti un unguent. Din păcate, atunci când te doare sufletul, farmaciile sunt ineficiente.

- Nu există oameni urâţi. Există doar suflete mutilate.

- Prietenii adevăraţi nu sunt cei care te sună în fiecare zi să te întrebe dacă eşti bine, ci aceia care, deşi nu te sună niciodată, îţi răspund de fiecare dată când îi suni.

- Nu mă interesează persoanele extraordinare. Mă interesează doar persoanele care se simt extraordinar când sunt cu mine.

- Mulţi m-au vândut. E dureros. Dar mă bucur că, de fiecare dată, s-au găsit oameni care au considerat că merit preţul. Eu nu am vândut niciodată pe nimeni. Ori valorau prea mult pentru mine, ori nu valorau nimic pentru nimeni.

- Unii oameni mi-au confundat iubirea cu slăbiciunea şi bunătatea cu prostia. Faceţi un efort şi măcar scârba înţelegeţi-o cum trebuie.

- Dacă verşi lacrimi ca să minţi, să nu te mire că, la un moment dat, nimeni nu o să te mai creadă nici dacă verşi sânge. 

- Shakespeare s-a înşelat. Lumea nu e o scenă, ci un câmp de luptă. 

- În lumea de azi, adevărul şi onoarea sunt considerate tâmpenii. Cu toate astea, doar practicându-le pe amândouă îţi poţi permite luxul de a te uita în ochii oricui fără a-ţi fi teamă sau ruşine.

- Fericirea ta e în bani. Fericirea mea e în ochii copiilor mei. A ta se devalorizează şi se schimbă. A mea e veşnică. 

- Drama lumii moderne este că inteligenţa are îndoieli iar prostia certitudini. 

- Atunci când raţiunea nu îţi dă soluţii, lasă sufletul să decidă. El stie întotdeauna care e cea mai bună alegere. Iar dacă sufletul ţi-e tulburat şi nu-ţi poate da un răspuns e pentru că raţiunea pune prea multe întrebări.

- Dacă ai fost atât de prost să testezi limitele iertării, să nu te plângi că nu poţi face faţă urii. 

- Se spune că fiecare om poate să fie cumpărat şi fiecare are preţul său. Dar cred că trebuie să facem diferenţa între omul pentru cumpărarea căruia nu există destui bani pe lume şi oamenii care încă nu sunt destui pentru a valora un ban.

- Singurul lucru de care imi e frica este sa imi fie frica de ceva.

- Daca viata ti se pare insuportabila, compar-o cu moartea. Daca moartea ti se pare crunta, compar-o cu viata.

- Cand moare un actor, nu dispare doar un om, ci un sir de personaje.

- Parafrazand proverbul care spune ca "pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti", spun ca, pe cine nu lasi sa traiasca, s-ar putea sa te lase sa mori.

- Prefer sa fiu lovit de adevar decat mangaiat de minciuna.

- Toti oamenii traiesc cu "sabia lui Damocles" deasupra capului. Foarte putini, insa, aleg sa moara cu sabia in mana.

- In lumea asta, aproape nimic nu e ceea ce pare a fi. Simturile te pot insela. Daca inchizi ochii, un trandafir sau un parfum cu miros de trandafir sunt la fel. Asa ca simte lumea cu sufletul curat. Nu e usor si nici confortabil, dar nu te vei insela niciodata.

- La mine nu veti gasi mila, nici compasiune. Doar un umar pe care sa va odihniti pentru o clipa si un om care sa lupte alaturea de voi pana la capat.

- Sa nu va fie frica de intuneric. Cu cat intunericul este mai mare, cu atat stelele sunt mai multe si mai stralucitoare.

- Oamenii se impart in doua: cei care au fost facuti de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Sa, si cei care se chinuie sa evolueze din maimute.

- Genetic, diferenta intre om si cimpanzeu e de 2%. Pacat ca unii oameni nu isi dau seama de asta.

- De fiecare data cand ma simt obosit si coplesit de probleme, unul din lucrurile care ma face sa ma ridic si sa continui lupta este gandul ca, in milioanele de ani de la aparitia omului pe Pamant, daca un singur stramos de-al meu ar fi renuntat, eu nu m-as mai fi nascut. Sunt o veriga dintr-un imens lant de luptatori si supravietuitori care nu se va termina la mine.

- Viata ne loveste pe toti. Depinde insa de noi daca loviturile ne doboara sau ne intaresc.

- Uneori am nevoie de un punct de sprijin nu pentru a rasturna universul, ci pentru a-l readuce la locul sau.

- In lume sunt prea multi bani si prea putina valoare, se cumpara prea mult si se primeste prea putin, se vinde prea mult si se daruieste prea putin. Sunt prea multe persoane si prea putini oameni.

- Adevarul e ca moartea. Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa il privim in ochi.

- Omul ramane om atata timp cat are un graunte de Dumnezeu in el. Rupt de Dumnezeu, omul nu e altceva decat un tub digestiv.

- Nu lasa focul tau interior sa se stinga, dar nici sa te arda. El trebuie sa te incalzeasca si sa iti aduca aminte ca esti viu.

- Uneori viata iti da un sut in fund doar pentru a-ti aminti ca trebuie sa mergi inainte.

- Multumeste-i celui ce-ti face rau. Doar prin comparatie cu el il vei putea aprecia pe cel care iti face bine.

- Daca iti trebuie o zi anume in an pentru a-i spune persoanei de langa tine ca o iubesti, inseamna ca nu ai iubit niciodata.

- Daca te simti prost in prezenta mea, nu te ingrijora: ai dreptate.

- Daca stau cu mana intinsa nu inseamna ca cer de pomana. E o mana de ajutor pe care o ofer oricui are nevoie.

- Prietenia brusca ma dezgusta.

- Sa nu ma-ntrebi niciodata: "Ma crezi prost?"
Nu imi place sa mint...

- "Sange albastru" inseamna sa cobori din limuzina si sa bei sampanie cu aceeasi naturalete cu care un taran coboara din caruta si bea apa din izvor. Altfel esti doar un parvenit.

- Nu am regrete, asa cum nu am frici. Nu regret nimic din trecut, asa ca nu mi-e frica pentru viitor.

- Unele femei poarta haine scumpe ca sa capete valoare. Altele dau valoare oricarei haine pe care o poarta.

- Sa nu te multumesti niciodata cu "un colt de Rai". Dumnezeu ti-a dat TOT Raiul.

- Unii nu inteleg diferenta intre valoare si pret. E simplu. Cine are valoare, nu are pret iar cine are pret, nu are valoare.

- Nu inteleg de ce unii oameni au inceput sa ma invidieze. Intotdeauna am fost mai bun ca ei.

- Se spune ca haina il face pe om. Deci, cu cat esti mai putin om, cu atat iti trebuie haine mai multe si mai scumpe.

- Din fericire, Dumnezeu mi-a dat memorie sa nu uit cine mi-a fost alaturi la greu. Din pacate, mi-a dat voie sa o folosesc si pentru cei care m-au abandonat in aceleasi situatii.

- Cei puternici si cei slabi lacrimeaza deopotriva. Insa unii PLANG, iar ceilalti SE PLANG.

- Cand inteleptii tac, cretinii devin asurzitori.

Cand viata ne da o palma, depinde de noi daca fugim plangand sau o privim in ochi zicandu-i:
"Asta e tot ce poti, zdreanta?"

- Unii oameni se uita la curcubeu si vad o minune divina.
Altii se uita la curcubeu si vad refractia luminii prin particulele de apa din atmosfera.
Putini inteleg ca refractia luminii prin particulele de apa din atmosfera este o minune divina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.