Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 25 februarie 2015

Leul si Boul - fabula in versuri dupa un banc real

Leul si cu Boul, ambii in putere,
Imbolditi de sete, au mers la o bere.
Si-asteptand lichidul rece si-nspumat,
Iaca telefonul suna apucat...
"- Da! raspunse Leul. Draga, vin acum.
Ma-ntalnii cu Boul si vorbim in drum.
Sigur! Merg la piata, cumpar zarzavat,
Iau si doua pulpe-spate de manzat.
Platesc eu si rata, fiindca tot e-n drum.
Nu intarzii, draga! Sigur! Vin acum!
Sa-mbraci leisorii, sa-i scot la plimbare,
Cat timp tu, iubito, o sa faci mancare."
Nici nu-ncheie bine asta convorbire,
Ca Boul, alaturi, isi iesii din fire:
"- Ti se spune Rege peste animale
Si asculti de vorba sotioarei tale?
Toti se tem de tine. Te dai fioros...
Da-n fata nevestii, un cuvant n-ai scos.
Eu sunt bun de rege peste mari si mici
Si ca drept dovada, fii atent aici..."
Boul apeleaza si-ncepe-a mugi:
"- Fa, fire-ai a dracu', scapa de copii.
Du-i la ma-ta, vinde-i, fa-i salata "bef",
Ca-s la bautura si-o sa vin cu chef.
Sa cosesti faneata si sa-mi faci platou
Cu flori de cicoare si de ochi de bou.
Sa m-astepti cu iarba calda in tigaie
C-altfel, fa nevasta, te rup in bataie."
Si inchide, Boul. "- Ei? Ce zici, fratica?
Spilu-i ca femeia sa-ti stie de frica...
Fara "sigur, draga", fara "da, iubito"...
Cum mi-a intors vorba, am cotongit-o."
Leul isi bea berea si zambind la Bou:
"- Frate, fiecare cu norocul sau.
Soata ta te-asculta orice-ai poruncit...
Ce sa zic, fratica... Esti un fericit..."
Si-n timp ce achita berea la hangioaica:
"- Dar a ta e Vaca. A mea e Leoaica."

Morala 1

Si se duse Leul la barlogul sau
Iar Boul de veacuri, a ramas tot bou.
Fiindca o fi Vaca buna si blajina,
Insa doar Leoaica poate fi regina.

Morala 2

Pentru toti barbatii care se cred lei,
Dar si-ar vrea consoarta, mama de vitei:
Daca tot va place sa va dati smardoi,
Luati-va leoaice... sau ramaneti boi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.