Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

luni, 7 aprilie 2014

Avem libertatea de a alege cum vrem să murim

În urma protestelor de duminică de la Vaslui, îndreptate împotriva exploatării gazelor de şist prin fracturare hidraulică, onor premierul Victor Viorel Ponta a declarat:

"Am văzut ieri - chiar dacă nu a fost foarte mediatizat, eu iau foarte în serios - discuţia despre gazele de şist. A fost o zi de organizare a unor proteste apropos de gazele de şist şi cred că e un alt subiect asupra căruia trebuie să discutăm foarte serios, pentru că trebuie spus «Bun, şi dacă nu avem gaze din productia interna internă, de unde le luăm ? Din Rusia». Adică, în contextul actual, cred că orice protest trebuie să aibă un scop şi o finalitate şi cred că o discuţie serioasă pe orice temă e utilă"

Deşi judecată "în abstract", declaraţia este corectă, deoarece nevoia de gaze naturale a României trebuie acoperită de undeva, nu pot să nu remarc cinismul din spatele cuvintelor, mai ales în contextul actual al relaţiilor româno-ruse, şi mă refer aici la "avertismentul" adresat României de către Ministerul de Externe rus, în urma "declaraţiilor împotriva Rusiei" ale băsescului.
Cinismul de care vorbeam se traduce, în mintea mea, prin faptul că omul care conduce Guvernul României şi care, teoretic, ar trebui să nu doarmă de grija noastră, ne pune, nici mai mult nici mai puţin, să alegem cum vrem să murim.
Adică trebuie să alegem între a muri otrăviţi "americăneşte" cu substanţele toxice folosite la fracturarea hidraulică, sau putem alege, democratic şi liber, glonţul în ceafă de sorginte rusească.
Mi se pare greţos...
Mai ales că pot fi gasite şi alte soluţii.
Pentru cei care ar avea reacţii alergice la spusele mele, se pare ca importurile de gaz rusesc ale României se situează, în acest moment, undeva la 2-3 % din necesarul de consum, iar o eventuală exploatare a gazelor de şist ne va permite să ne facem un ceai abia peste câţiva ani, timp în care se explorează, se analizează, se construiesc instalaţii, conducte, rezervoare etc.
Aşa că domnul Ponta nu a făcut decât să speculeze situaţia din acest moment referitoare la Rusia, şi vechile frici ale românilor legate de "invazia rusă".
Între timp, alte soluţii, ca de exemplu urgentarea gazoductului NABUCCO, sau exploatarea zăcămintelor din Marea Neagră sunt trecute sub tăcere deoarece, probabil, nu face bine la afacerile Chevron ca populaţia să ştie că necesarul de gaze poate să fie acoperit şi din alte surse şi că, oricum, cu sau fără gaze de şist, cu ruşii e mai sănătos să laşi loc de "Bună ziua".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.