Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 15 ianuarie 2014

Lasati-l in pace pe Eminescu

Astazi, 15.01.2014, se implinesc 164 de ani de la nasterea lui Mihai Eminescu.
Cu riscul de a da nastere la reactii adverse, eu m-am cam saturat. Nu de Eminescu, ci de aniversarile astea.
Colcaie internetul de Eminescu.
Pe retelele de socializare se blocheaza serverele de atata "Sara pe deal".
Cel mai mult ma amuza faptul ca au devenit brusc "eminescofili" persoane care, pana ieri, ingurgitau cantitati uriase de Bienci ale lui Bote, sau mai stiu eu ale cui, de printi fotbalisti prin bodegi sau de dive TV maritate cu otomani.
Brusc, toate aceste persoane o ard cult, dupa ce au cotrobait pe Wikipedia sa vada cine dracu e ala despre care a postat X pe net. Si dupa ce s-au lamurit, ca sa nu le ia prin surprindere vreo intrebare si sa cada de papagali, au purces la postarea poeziilor "Luceafarului", de juri ca internetul romanesc e cenaclu literar iar maneaua care rasuna din masini la fiecare semafor e inventata de americani, sau ceva de genul asta.
Eu m-as incumeta sa indemn pe distinsele doamne si distinsii domni (mai ales pe cei mai tineri sau foarte tineri, care SIGUR, ieri, habar n-aveau cine e Eminescu) sa dea dovada de oaresicare moderatie in a-si dovedi nemarginita admiratie pentru marele poet, pentru ca s-ar putea ca cineva, poate maine, poate peste o saptamana, cand se va fi terminat "moda" cu Eminescu, stiindu-le postarile, sa-i intrebe si sa-i dea de rusine.
Lasati-l pe Eminescu in pace, dragi romani care in ultimii 20 de ani nu ati citit nici macar un titlu de poezie.
Eminescu e mort si nu va poate da LIKE la postari.
Asa ca nu va mai osteniti.
Si ca sa dau unora de lucru: lasati-l pe Eminescu "sa doarma-n colb de cronici".
Ia sa va vad...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.