Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

duminică, 19 ianuarie 2014

Inca unul de care sa radem

Stiam ca Lucian Bute a avut meci aseara cu Pascal, asa ca prima grija cand m-am trezit a fost sa caut pe net sa vad rezultatul.
Bute a pierdut.
Aseara, la o discutie cu un prieten, imi exprimasem parerea ca Bute va castiga. M-am inselat.
Sincer, imi pare rau pentru Bute. E un sportiv extraordinar.
Insa bantuind pe net, mai ales pe retelele de socializare, am vazut tot felul de competenti care mai de care dandu-si cu parerea despre meci si despre ce prost e Bute si cum l-a batut ala si... alte d-astea.
Am avut curiozitatea sa ma uit pe profilurile a doi "comentaciosi" iar parerea mea despre domniile lor este ca nu s-au mai apropiat de o sala de sport de foarte, foarte multi ani.
Asta nu ar fi un impediment la a comenta orice.
Doar ca asa suntem noi, romanii.
Cand unul "de-al nostru" e pe val, il pupam in cur si ne mandrim cu el de parca am avea vreun merit la realizarile lui. Cand, din diferite motive, pica in dizgratie, ne grabim sa urmam turma care da cu noroi.
Mie mi-e greata de atitudinea asta.
Bute este un sportiv foarte bun. Insa NIMENI nu poate fi cel mai bun pe vecie. Cu timpul, varsta, accidentarile, uzura fizica si, de ce nu, nasterea altuia mai bun, isi vor spune cuvantul iar "coroana" se va muta pe fruntea altui "rege".
Asta inseamna ca trebuie sa il omoram cu pietre pe ce care nu mai e campion?
Se pare ca da.
Noua ne place, avem o placere morbida in a calca in picioare si a face bascalie de oamenii pe care, cu doar cateva minute inainte, ii ridicam pe piedestaluri.
Nu intelegem ca marirea si decaderea sunt procese absolut normale, naturale, iar un campion care si-a pierdut titlul ramane, totusi, un campion.
Noi suntem preocupati doar sa radem, cu gura pana la urechi.
Mi se pare gretos si imi intareste convingerea ca poporul roman, sau cel putin o parte din el, nu isi merita elitele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.