Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

joi, 2 septembrie 2010

Tineret, mândria ţării!

Uitându-mă la televizor, pe lângă remanieri de guvern, tăieri de cheltuieli, întâlniri, care mai de care mai "la vârf", mi-a atras atenţia o ştire prezentată mai mult în glumă, ca pentru gazeta de perete la rubrica "din teze şi extemporale".
Ştirea făcea referire la faptul că, la un liceu din Piteşti, la cea de-a doua sesiune de bacalaureat, o clasă întreagă a scris pe foile de examen la rubrica de nume şi prenume, "Popescu Ion". Chiar şi fetele.
"Vina" pare că ar fi a... "puterii exemplului".
Adică, pentru a explica pe înţelesul tuturor cum trebuie completată rubrica de date personale, probabil că profesorii supraveghetori le-au spus elevilor sau le-au dat "foi-model", pe principiul "vă scrieţi numele şi prenumele... de exemplu Popescu Ion...".
Numai că elevii, care, dat fiind faptul că erau la a doua sesiune de "bac", pot fi bănuiţi că nu i-au prea luat în serios pe profesori la cursuri, de această dată şi-au ascultat dascălii întocmai. Şi aşa s-a ajuns să fie o clasă întreagă de "Popescu Ion" de ambele sexe.
Admit că acei copii erau emoţionaţi, mai ales că erau "la a doua încercare" pe anul acesta.
Dar oare nici unul nu şi-a dat seama că la sesiunea precedentă îl chema altfel?
Ce poţi spune despre un tânăr de 18-19 ani care... nu ştie cum îl cheamă... "cu buletinul în mână", pentru că, dacă îmi mai amintesc eu bine, la "bac" te duci cu actul de identitate, ca să dovedeşti că eşti tu.
Ştiu că unii vor spune că sunt răutăcios, că nu îi înţeleg pe "sărmanii" copilaşi... Nu! Nu îi înţeleg!
Am dat şi eu câteva examene în viaţa asta, unele chiar dure, "pe vână", însă niciodată nu am uitat cum mă cheamă.
Am avut şi "succesuri" în "proiecturile" mele, dar şi "eşece", însă nimic nu m-a făcut să uit cine sunt.
Cazul de la Piteşti, dincolo de aparenţa de comic, ascunde, după părerea mea, un simptom grav al României.
Tânăra generaţie e semianalfabetă într-o mare parte a sa.
"Copiii emoţionaţi" de la Piteşti sunt cei care peste câteva săptămâni se vor înscrie la facultăţi pentru a deveni profesori, medici, ingineri, avocaţi, economişti etc, sau îşi vor căuta un job pentru a produce, nu-i aşa, "plus valoare" ca să folosesc stereotipiile cretine ale semidocţilor în economie.
Însă ei NU ŞTIU CUM ÎI CHEAMĂ!
Ajung să-i dau dreptate lu' Băsescu (deşi nu credeam vreodată).
De ce să te chinui să scoţi filosofi din ăştia? Mai bine să-i facem dracu' tinichigii, bucătari sau ospătari, că nu mai găseşti, nici să dai cu tunul, un ospătar care să strige "Viiiiineeeee băiatuuuuuu'!" pe două octave, sau să ştie ce înseamnă "De vară, maestre."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.