Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 8 septembrie 2010

Preşedintele nimănui

Am văzut în seara asta un interviu la TVR1.
Un interviu... de fapt un talk-show având-o ca gazdă pe Rodica Culcer şi ca invitat pe Traian Băsescu.
Mărturisesc că nu am putut să urmăresc întreaga emisiune. Mâncasem şi, deşi am un stomac "antrenat" cu multe mizerii, de data asta parcă era prea mult.
În afară de referirile la "starea economică", la "reforma fiscală", la "problemele guvernării", lucruri despre care Băsescu, servit profesional de Rodica Culcer, îşi dădea cu părerea deşi nu este treaba lui, pe lângă modificarea Constituţiei, la care Băsescu a recunoscut că, de aproape un an, ţine proiectul la el şi nu îl trimite la Parlament, Rodica Culcer a făcut o gafă monumentală.
L-a întrebat pe Băsescu ce părere are despre expulzarea ţiganilor cetăţeni români din Franţa.
Răspunsul lui Băsescu m-a lăsat cu gura căscată.
"Efortul nostru major este să nu afectăm relaţia româno-franceză..."
Înregistrarea o puteţi vedea pe link-ul:
http://www2.tvr.ro/webcast/WebPlayer2.php?file=rtmp://perthro.tvr.ro/rec/DATA-2010-09-08-20-52.flv&name=EDI%C5%A2IE%20SPECIAL%C4%82
derulând la ora 21:44.
Această afirmaţie a celui care se pretinde "preşedintele tuturor românilor", după părerea mea, ar trebui să fie echivalentă cu un scandal naţional, deoarece el recunoaşte "în clar" că pune relaţiile cu un stat STRĂIN mai presus de interesele cetăţenilor statului pe care el îl conduce.
El ar trebui SĂ FIE GARANTUL DREPTURILOR CETĂŢENILOR ROMÂNI, aşa cum sunt stipulate în Constituţie, nu promotorul relaţiilor cu un stat străin, fie el şi Franţa.
Apoi a făcut ceea ce ştie el mai bine. A aruncat răspunderea "în curtea" ţiganilor, declarând că principala responsabilitate nu îi revine nici lui, ca preşedinte al României, nici Franţei, care, în opinia mea, se comportă ca germania în anii 1930, ci însăşi etniei folosită ca pretext pentru deportări în masă.
Eu nu am înţeles pe cine reprezenta băiatul ăla acolo.
Ca să parafrazez o declaraţie de-a sa, "parcă era un geambaş al intereselor Franţei".
Omul ăsta, care ar fi trebuit la ora asta "să moară cu Sarkozy de gât", declara senin că pe el îl interesează mai mult "relaţiile" decât faptuil că (declarat tot de el) din primii 500 de ţigani români trimişi acasă din Franţa, nici unul nu era expulzat, ca să nu ne mai ferim de termeni, pentru comiterea de infracţiuni.
Cu alte cuvinte, "poa' să le facă ce vrea, francezii, că are şampanie bună".
Ăsta e Băsescu, preşedintele României, care se preocupă de formarea guvernului deşi nu e treaba lui şi pe care îl doare în cur de cetăţenii români de orice naţionalitate, deşi asta e în fişa postului de la Cotroceni.
Sictir!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.