Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

vineri, 10 septembrie 2010

Perdeaua de fum

9 Septembrie 2010
Toate televiziunile sunt în fibrilaţie.
Transmisiuni în direct, talk-show-uri, păreri, "analize", presupuneri şi teorii mai mult sau mai puţin argumentate şi pertinente.
Spectacol juridic în direct "şi sunt convins că şi în reluare", cu mari şanse de a se transforma într-un foileton pe mai multe săptămâni.
Toate aste pentru că Sorin Ovidiu Vîntu, om de afaceri ultracontroversat, a fost reţinut de procurori şi dus la instanţă cu propunere de arestare.
Sincer, nu dau doi bani pe Vîntu. Pur şi simplu nu mă interesează soarta lui. Sunt sigur că are cine să-i poarte de grijă. Nu am pierdut bani la FNI, deci nu îl urăsc. Nu am câştigat bani de pe urma lui Vîntu, deci nu îl simpatizez.
Mi-e atât de indiferent încât nu prea îmi pasă nici măcar pentru ce a fost propus pentru arestare. Ăsta e alt subiect, care a fost dezbătut şi "disecat" din toate punctele de vedere, pro şi contra.
Însă am un obicei foarte prost. Obişnuiesc să mă întreb de fiecare dată când văd o chestie din asta "senzaţională", CE E ÎN SPATELE EI.
Şi iată ce s-a mai întâmplat în ziua în care românii stăteau cu ochii beliţi în televizoare ca să vadă ce i se întâmplă lu' Vîntu:
http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2010-09-9-7774611-0-scrisoarea-suplimentara-fmi-9-septembrie.pdf
Pentru cei care nu înţeleg limba engleză, acest document este SCRISOAREA SUPLIMENTARĂ DE INTENŢIE CĂTRE FMI, document emis de Guvernul României şi care SE VA APLICA ŞI VA AFECTA VIAŢA FIECĂRUIA DINTRE NOI mai mult decât starea în care se află domnul Sorin Ovidiu Vîntu.
Câteva prevederi din acest document, angajamente ale Guvernului faţă de FMI cu mari şanse de a deveni realitate pentru finalul lui 2010 şi pentru anul 2011:
- continuarea concedierilor în sistemul bugetar - 74.000 de oameni;
- eliminarea celui de-al 13-lea salariu, a primei de vacanţă, îngheţarea pensiilor pentru anul 2011, eliminarea subvenţiilor la energia termică;
- menţinerea TVA la 24% pentru toate produsele;
- "eficientizarea" marilor companii de stat care au datorii uriaşe la buget, prin creşterea tarifelor la produsele şi serviciile furnizate şi prin reduceri masive de personal "în scopul reducerii costurilor";
- eliminarea "bonusurilor";
- eliminarea pensiilor speciale, audierea celor pensionaţi medical pentru eliminarea fraudelor şi suspendarea pensionărilor anticipate;
- reducerea numărului de paturi din spitale şi introducerea "pe scară largă" a sistemului de co-plată;
- modificarea Codului Muncii pentru a-l face mai "flexibil" în sensul simplificării procedurii prin care angajatorul poate concedia angajaţii;
- reducerea sporurilor personalului civil (probabil cel din instituţiile militare).

Toate astea ne vor afecta mai mult sau mai puţin decât Sorin Ovidiu Vîntu?
Din punctul meu de vedere e clar că reţinerea şi eventuala arestare a lui SOV nu este decât o petardă fumigenă aruncată de cei care ne conduc.
Asemenea unui scamator, Guvernul şi şeful său, Băsescu, distrag atenţia oamenilor spre "mâna care flutură în lumină", pentru ca, în acelaşi timp, cu cealaltă mână, să îi buzunărească ca un şuţ ordinar.
Din păcate, românii sunt mult prea ahtiaţi după senzaţional şi sunt prea ancoraţi în "să moară capra vecinului" ca să mai bage de seamă că o duc din ce în ce mai rău.
Am ajuns să cred că mulţi români ar accepta bucuroşi să moară de foame, cu condiţia să îl vadă pe altul, perceput de ei ca "personaj negativ", să moară înaintea lui.
Am o veste proastă pentru aceşti români: SOV nu o să moară. Cu banii pe care îi are îşi poate face propria puşcărie de lux în care să stea arestat sau condamnat definitiv.
În schimb, majoritatea românilor, chiar dacă s-au bucurat sau nu de ce i s-a întâmplat lui Vîntu, vor suferi la propriu de foame şi de frig, iar cei "mai slabi de ţâţână" vor mai şi muri.
Iar Vîntu va ieşi din închisoare şi îşi va continua viaţa liniştit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.