Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

joi, 3 martie 2011

Un om disperat, un funcţionar imbecil.


Am văzut ştirea la televizor şi nu am putut să nu remarc două lucruri:
În primul rând, tragedia prin care trece un om. Un om care a muncit toată viaţa în mod cinstit, cu convingerea că asta îi va asigura la bătrâneţe un trai liniştit.
N-a fost să fie...
Disponibilizat de la fostul loc de muncă, omul nostru şi-a pus speranţele în pensie. A mai strâns cureaua un timp, numărând zilele până la împlinirea vârstei legale.
N-a fost să fie...
Acum, conform propriei declaraţii, "nu se mai simte util pentru el însuşi, darămite pentru alţii".
Şi solicită respectuos autorităţilor statului căruia i-a plătit impozite 35 de ani, să îl EUTANASIEZE.
Omul nu se sinucide, nedând ocazia să se spună despre el că "a fost slab şi nu a rezistat stresului şi grijilor cotidiene".
Merge la autorităţi şi solicită, dacă o viaţă decentă nu se poate, măcar o moarte decentă. Pentru că, nu-i aşa, autorităţile trebuie să ofere ceva în schimbul impozitelor.

Al doilea lucru pe care l-am remarcat şi care m-a lăsat cu gura căscată, este răspunsul prefectului.
Omul îi cere să fie eutanasiat, iar el îi răspunde că "o să analizeze problema personal şi că îi va da un răspuns".
De parcă la o aşa cerere pot exista mai multe răspunsuri.
Încerc să-i caut o scuză prefectului şi spun că poate nu s-a exprimat cum trebuie, în sensul de a depune diligenţe pentru a-i găsi omului un loc de muncă sau o sursă de venit, cât de cât.
Însă răspunsul său îmi răsună în minte...
Cum mama dracu' poţi să îi spui unui om care îţi cere să îl eutanasiezi, că "o să analizezi problema"?
Şi ce răspuns poţi să îi dai în afară de "NU"?
Îi spui că ai scaunul electric la reparat şi să vină luna viitoare? Sau ca doctorul Mengele e în concediu şi deocamdată nu dispui de "personal calificat"?...
Cât de imbecil poţi fi să spui că analizezi personal problema şi o să-i dai un răspuns?
Care răspuns?
Mă gândesc că o fi expirat cianura la Satu Mare, sau s-o fi terminat stricnina, sau e criză de furadan, pentru că altfel, sunt convins, prefectul, ca un înalt funcţionar al statului, aflat în slujba cetăţeanului, "l-ar fi servit" pe om, ca să nu spună pe urmă că a fost în audienţă şi nu i s-a rezolvat problema..
Ce inteligent eşti, dom' prefect!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.