Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 2 martie 2011

Ne apărăm ţara de străini. Cine o apără de noi?

Am văzut adineaori un reportaj incredibil care m-a cutremurat.
În acest reportaj se vorbeşte despre O ZONĂ, O SINGURĂ ZONĂ din România, unde există O SINGURĂ RESURSĂ minerală, care ne-ar putea vindeca pentru totdeauna de "durerile de cap" date de FMI, Banca Mondială, UE sau mai ştiu eu cine.
Este vorba de AUR. Mult. Pe puţin câteva ZECI DE MILIARDE de dolari în AUR. DOAR ÎN AUR, pentru că minereurile complementare (argint, cupru, zinc etc) sunt un fel de bonus de o valoare cam egală cu cea a minereului principal.
Însă statul român nu mai exploatează aceste zăcăminte, declarând unele dintre ele "neprofitabile".
Dintr-o ţară importantă pe piaţa mondială a aurului am ajuns să nu mai avem dreptul de a ştanţa lingouri.
Iar pentru asta trebuie să mulţumim TUTUROR celor care au condus destinele României în ultimii 21 de ani.
Aici, cu adevărat, sunt vinovaţi TOŢI.
Pentru că, de fapt, acest filmuleţ nu este despre dispariţia unei meserii vechi de peste 2000 de ani pe aceste meleaguri - cea a minerilor la exploatările aurifere din Munţii Apuseni.
Acest filmuleţ este despre ASASINAREA ECONOMICĂ a unei ţări, despre îngenuncherea unei naţiuni minţită că teritoriul care îi aparţine nu e nimic altceva decât o imensă groapă de gunoi secătuită de resurse, din care tot ce se mai poate scoate este fierul vechi din zidurile fostelor fabrici şi uzine.
Acest reportaj arată cum, încetul cu încetul, suntem învăţaţi "să ştim" că nu putem supravieţui singuri, ci că trebuie să cumpărăm totul de la alţii.
Nu mai producem aur, îl cumpărăm din afară şi în curând vom cumpăra din afară aur extras din România.
Nu mai producem petrol şi gaze, importăm de la cine vinde mai scump, deşi zăcămintele de pe teritoriul României sunt exploatate de austriecii "proşti" care au cumpărat "neprofitabila" Petrom.
Nu mai producem cereale, fructe şi legume. "Importăm" mâncare de la alţii în timp ce ogoarele României stau pârlog, sau "exportăm" mâncare ieftină pentru a o recumpăra la preţuri însutit mai mari.
România nu prea mai produce nimic.
Apele minerale cândva renumite pentru proprietăţile curative au "secat" odată cu prăbuşirea staţiunilor construite pentru valorificare.
Ni se spune obsedant că suntem săraci, că nu mai avem nimic, că suntem nepregătiţi, neperformanţi şi necompetitivi, că suntem leneşi şi infractori.
Şi totuşi, avem unele dintre cele mai mari bogăţii din lume, doar că STATUL a oprit exploatarea lor.
Şi totuşi, tinerii noştri câştigă cam toate olimpiadele la care se duc, şi sunt recrutaţi de universităţi şi companii străine, doar că STATUL îi consideră "tâmpiţi" şi vrea să-i înlocuiască cu tinichigii şi ospătari.
Oriunde se duc, românii muncesc pe brânci şi se pricep cam la toate, doar că STATUL ar vrea să muncească mult şi, dacă se poate, fără bani.
Pentru ca banii să fie "investiţi" în telegondole, frunze, asfaltări fictive, autostrăzi invizibile, proiecte irealizabile şi nesfârşite "studii de fezabilitate" pe sume astronomice.
Iar românului de rând i se spuine că e sărac, prost şi leneş.
Poate chiar e, dacă acceptă aşa ceva.

5 comentarii:

  1. Romanii ar trebui sa aprinda focuri pe dealuri si sa sune buciumele! Sintem intradevar sub asediul asasinilor economici si ca de obicei existenta unor urmasi ai tradatoruluiu dacic BASTOS ne va duce la pierzanie.
    Acum 25 de ani la TV BULGARIA am vazut un desen animat cu un mesaj pe care l-am inteles doar
    o data cu instalarea "DEMOCRATIEI" cu multiplele ei fatete: Un sat a fost invadat de serpi;batrini intelepti pentru a scapa de invadatori aduc in sat arici care alunga serpii apoi pentru a scapa de arici aduc vulpi care alunga aricii dar le maninca si tot ce misca prin batatura .Din nou se aduna batrinii si decid sa-i cheme pe vinatori pentru a scapa satul de pradatori:au impuscat vulpile dar au mincat si au baut tot de prin pivnite,violuri
    etc.
    Dupa atitea experiente satenii au decis sa aduca
    din nou serpii care au gonit vinatorii si lucrurile au revenit la normal.
    Nu am fost membru al P.C.R dar acum imi dau seama ca comunismul a fost cel mai mic rau care i s-a intimplat romaniei in ultimul mileniu.

    Robert.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu plâng după comunism dar, la fel de bine, nu prea îmi place nici "democraţia" din ziua de azi.
    Cred că românii "chiulesc" prea mult din propria istorie, şi d-aia ni se întâmplă nasoale.
    Plus că mai avem şi "talentul" de a ne alege conducătorii dinntre cei mai cretini şi mai veroşi concetăţeni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu pling dupa comunism!
    Insa statistic vorbind,facind o comparatie intre perioada 1945-1989 si 1990-2011 din punct de vedere al realizarilor materiale(scoli,spitale,
    hidrocentrale, uzine,chiar drumuri si poduri)
    bune sau mai putin bune-conform nivelului tehnologic de la acea vreme concluzia este clara ca lumina zilei.
    Poate intelectualii au fost persecutati insa privind evolutia lor postdecembrista cred ca totusi acela era nivelul lor .
    Analizind cu atentie la situatia tarilor in care economia capitalista a avut succes (marcat de crizele periodice)vom constata ca nici una dintre ele nu a ratat festinul oferit de politica coloniala si de agresiune impotriva altor tari.
    Nu am cunostinta ca vreuna din tarile foste coloni sau agresate cum este si cazul ROMANIEI,sa fi reusit sa treaca la o economie libera ,de piata care sa si functioneze.
    Nu mai este de bon ton sa treci cu trupele granita unei tari si sa-i jefuiesti bogatiile
    (exceptie fac doar SUA care au un stil propriu).Exista o solutie mult mai ieftina care nici nu produce victime in rindul agresorului:MIRAJUL capitalismului care din pacate pentru noi va ramine o *FATA MORGANA*.
    Asa cum spuneam in comentariul trecut asasinii
    economici si-au indeplinit misiunea cu succes ,
    iar ROMANIA (fosta DACIA pentru a evita orice confuzie) a fost adusa la nivelul unei foste
    colonii,tara bananiera lipsita de posibilitatea
    de a-si exploata singura resursele,transformata
    din grinarul europei in tara importatoare (70%)
    de produse alimentare, dependenta energetic
    de politicile mondiale, indatorata si recunoscatoare propriilor calai.
    Aveam 6 ani cind a murit Dej,eram prea mic ca sa ma impresioneze vocea plinsa a crainicului care anunta moartea acestuia la statia de radioficare.
    Am cunoscut epoca de aur a comunismului, cind curgea lapte si miere iar ROMANIA era raiul turistilor straini.Am cunoscut si perioada grea
    (1981-1989)cind am returnat datoria externa .
    Stiam ce resurse are tara in care m-am nascut si
    traiam cu speranta reala ca vor venii si vremuri
    mai bune.
    Acum imi dau seama ca la 52 de ani nu prea mai am nici o sansa sa prind vreo schimbare in bine.Sint un bun profesionist si din punct de vedere material nu am avut si nici nu am o problema ba chiar am o situatie materiala buna dar ma gindesc din ce in ce mai serios sa plec.
    Nu am fost membru de partid si nu pling dupa comunism ,dar parca simt un nod in git cind vad in ce hal ne-a adus "democratia".

    Robert.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu "democraţia" ne-a adus în halul ăsta.
    Democraţia e un concept bun, în unele privinţe.
    Distrugerea României a fost făcută de bicisnicii care au condus-o şi care s-au făcut cozi de topor ale unor interese străine.
    Dar, până la urmă, ne merităm soarta, pentru că nu învăţăm nimic nici din propria istorie, nu mai zic de a altora.
    Totuşi, părerea mea e că avem o ţară al dracului de bogată dacă, după toate loviturile pe care le-a primit, încă mai există.

    RăspundețiȘtergere
  5. Adevarat nu "democratia"ne-a adus in halul asta
    insa sub masca ei sa-u intimplat toate nenorocirile.
    Din istoria noastra nu numai ca nu invatam nimic
    dar o si calcam in picioare...imi amintesc cind in cartea de istorie a fiicei mele ,prin anii 96
    citeam despre MIHAI VITEAZU doar 3 rinduri in care copii erau informati despre D-nia sa
    ca "afost fiul unei curve din Tirgul de Floci"
    In schimb scria vreo 3 pagini,cu foto si elogii
    despre o crainica Tv.
    Ai dreptate ne meritam soarta dar si blestemele urmasilor nostrii carora le vom lasa mostenire
    un dezastru!

    Robert.

    RăspundețiȘtergere

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.