Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

duminică, 6 mai 2012

"Fiţi ungurenii mei!"??????!!!!!!!!

Am văzut acum câteva minute, la ştiri, un fragment din discursul ungureanului la lansarea candidaţilor portocalio-prăzulii pentru alegerile locale.
OAU!!!
Sincer, dacă până acum credeam că personajul e doar un penibil, tupeist şi arogant colecţionar de diplome, acum cred cu tărie că omuleţul e foarte periculos şi nu i-ar strica un control de specialitate urmat de tratament adecvat.
"FIŢI UNGURENII MEI!"
Aşa şi-a încheiat el discursul, adresându-se activiştilor de partid prezenţi în sală.
În primul rând, nu prea mi-am dat seama în ce calitate vorbea.
Nu am auzit să se înscrie oficial în pdl, aşa că nu înţeleg, din punct de vedere moral şi legal, cum mama dracului ar putea portocaliii "să-i fie ungureni".
Pentru că Legea 14/2003 a partidelor politice, la art. 8 alin. 1 spune că: "Un cetăţean român nu poate face parte în acelaşi timp din două sau mai multe partide politice." Iar ungureanul se pretindea, până mai deunăzi, membru PNL.
Dar să nu ne "împiedicăm" de legi şi de norme morale...
Pe de altă parte, legal şi logic, oamenii ar trebui să se asocieze în partide în jurul unor idei, unor principii, în jurul "doctrinei", nu în jurul unor persoane.
Din punt de vedere istoric (ungurene, pei atenşăn), situaţiile în care partide politice s-au format în jurul unor "personalităţi" au sfârşit în regimuri criminale: Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot, dinastia nord coreeană Kim etc.
Însăşi formularea "fiţi ungurenii mei" mă trimite cu gândul la "hitlerjugend" - "tineretul hitlerist" şi "şoimii", "pionierii" şi "utc-iştii" regimului comunist.
Nu vreau să comentez alte discursuri de la respectiva adunare (era să zic adunătură), deoarece toate se pot rezuma în câteva cuvinte: "ăia sunt trădători, traseişti, penali, noi suntem dumnezei".
M-a şocat doar "îndemnul" acela.
M-a şocat atât prin text cât şi prin modul în care a fost emis: urlat, cu privirea cruntă, cu pumnul strâns şi ridicat, cu dinţii scrâşnind, cu un început de spumă în colţurile gurii...
Pe principiul "schimbarea stăpânilor, bucuria nebunilor", oricât aş detesta băsescul, sper să nu ajung vreodată să aleg între el şi ungurean, pentru că, după părerea mea, peste toate "calităţile" de dictator ale marinarului, "intelectualul nepereche" mai are una: e diliu rău.
În ceea ce priveşte narcisismul şi cultul propriei persoane, în comparaţie cu ungureanul, băsescul încă nu a scăpat de scutece.
Părerea mea.

3 comentarii:

  1. Îmi place să cred că ştiţi că undeva în text trebuie scris "portocaliii" şi că e vorba despre Hitlerjugend. Scrisul numelor cu litere mici, oricât de mult detestaţi personajele, vă întoarce la presa anilor '90 şi nu vă face cinste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am adăugat "i"-ul pe care îl mâncasem şi am corectat denumirea respectivă. Îmi cer scuze. Nu ştiu germana iar pe "net" aşa am găsit. Cât priveşte scrisul cu litere mici... numele proprii aparţin oamenilor, iar aceste creaturi şi-au pierdut, în opinia mea, această calitate, aricât de mult m-ar întoarce în timp acest lucru.
      Cu respect.

      Ștergere
  2. Cind l-am vazut prima data pe ;ungureanul; tinind un discurs i-am spus sotiei ca are o problema la mansarda.Miscarea necontrolata a ochilor m-a facut sa cred ca diagnosticul de sindrom psihoorganic este foarte potrivit pentru el.Mai tirziu am aflat ca se cheama Nistagmus si ca poate sa aiba la baza o afectiune cerebrala.

    Robert

    RăspundețiȘtergere

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.