Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 30 aprilie 2013

Interzi-o pe mă-ta!

Azi dimineață, în timp ce mă pregăteam să plec de acasă, o știre mi-a atras atenția la televizor.
Se spunea că, în curând, madama Uniunea Europeană va interzice produsele din carne care conțin bicarbonat de sodiu (ei îi zice E 500).
”Victima” românească este... tradiționalul mic, mititel, micuștean, adicătelea tocmai preparatul care se va perpeli pe grătarele din toată țara mâine, cu ocazia ”sărbătorii” de 1 Mai.
Pe mine mă bucură grija asta a ”fraților civilizați” fața de sănătatea noastră, cum se tăvălesc ei în chinuri să nu halim noi chestii care ne faceră rău...
Constat, cu această ocazie că, practic, toată ”bucătăria” românească (mai mult sau mai puțin tradițională) este harcea-parcea și că, de fapt, noi suntem niște cretini, sălbatici, care nu am depășit epoca de piatră și îngurgităm doar otravă.
Ne amintim, desigur, și de alte directive ”civilizatoare” ale madamei UE, gen adormirea porcului de Crăciun, ustensile de inox pentru producerea brânzei la stâne, cazan de inox pentru țuica de casă și altele.
Probabil, în compensare pentru pierderea ”micului strămoșesc”, frații civilizați ne vor da hamburger-ul 100% natural, că tot am văzut mai zilele trecute un produs de acest gen care, după vreo 10 ani de stat la frigider, era tot ”proaspăt” și îmbietor.
Și, în curând, prevăd că nici brânza, iaurtul sau cașcavalul, produse după metode tradiționale, vor fi declarate ”toxice”, fiind înlocuite cu produse ”curate” occidentale, care nu conțin lapte sau alte ingrediente posibil contaminate, ca să sprijinim industria petrochimică.
După cum știm, crapul românesc conține grăsimi saturate și e toxic, așa că ar trebui să consumăm doar pește oceanic (ăsta conține doar mercur și e bun pentru ficat și sistemul nervos), carnea de pui conține antibiotice și e mai bine să halim puiul occidental (care la două săptămâni de viață are 3-4 kilograme și e crescut numai cu hormoni naturali), iar vinul românesc poate dăuna datorită bolilor care afectează strugurii (vinurile italiene, franțuzești și spaniole nu prezintă acest risc deoarece alcoolul etilic industrial este produs în instalații controlate iar apa, aromele și coloranții sunt de cea mai bună calitate).
Cu alte cuvinte, ar trebui să ne civilizăm și să renunțăm dracului, odată pentru totdeauna, la haleala tradițională care ne ucide lent, și să adoptăm mâncarea sănătoasă din UE, unde merele sunt toate la fel și nu se strică niciodată, unde iaurtul nu conține urme de lapte iar pentru friptură nu se ucide nici un animal.
Să intrăm și noi în ”lumea bună”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.