Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 25 aprilie 2012

Sol la Mânăstirea Dealu

Mă plec în faţa ta, Mărite Doamne,
Rugându-te să mă asculţi puţin,
Că m-au trimis de-acasă cu solie
Să-ţi spun că-n ţară-i jale şi e chin.

Ne-au închinat, Mărite, tuturora,
Suntem săraci, şi asta ne-a-nvrăjbit,
Pentru un pumn de bani vândurăm ţara
Şi tot ce tu, Mărite, ai clădit.

Prieteni, câţi aveam: pierduţi cu toţii,
Că nu i-am ajutat când le-a fost greu,
Cei puşi în fruntea ţării ne ignoră
Şi d-aia plângem pe mormântul tău.

Pierdută-i Basarabia-n Rusia
Şi Bucovina este tot la ruşi,
Şi-o europă ne impune nouă
Să fim cuminţi, naivi şi preasupuşi.

Nici pâine nu ne lasă să producem
Şi ne dau resturi de la masa lor,
Flămânzi şi goi, de azi pe mâine-o ducem,
Ca umbra a ce-a fost al tău popor.

Şi îţi aduc, Mărite, rugăciune,
Să vii, Măria Ta, iar printre vii,
Să fii iar Domnul Ţărilor Române,
Să fim din nou cum pohta-ţi va pohti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.