Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

vineri, 6 aprilie 2012

Dacă prostia ar durea, am fi în permanentă criză de morfină

Cunoaşte toată lumea "celebrul" caz al sceleratului care a ucis două persoane într-un coafor din Bucureşti.
La momentul respectiv toţi "mahării" Poliţiei şi Ministerului Administraţiei şi Internelor s-au grăbit să anunţe măsuri care mai de care mai aberante.
Ţin minte că şeful Poliţiei Române, Liviu Popa, nu mai contenea a sublinia că "ăla nu era poliţist, că era angajat din sursă externă şi că era doar şofer, deşi avea grade". Greţos, dacă ne gândim că, acum un an, când băsescul a hotărât să dea afară câteva mii de angajaţi ai M.A.I. printre care şi poliţişti, acelaşi Liviu Popa "predica" de zor că sunt prea mulţi poliţişti în instituţia pe care o conduce, deci concedierile sunt nu doar justificate, ci chiar imperios necesare.
L-aş fi întrebat pe ilustrul "ciocoflender" (expresia îi aparţine), când a fost ticălos? Când l-a numărat pe Vlădan ca poliţist ca să justifice concedierea altora (evident mai buni, pentru că nu au omorât pe nimeni), sau când îl "excludea" din poliţie pe motiv de şoferie? Sau poate în amândouă cazurile, ceea ce este mult mai plauzibil.
De asemenea, ministrul administraţiei şi internelor (habar n-am cum îl cheamă), a declarat că nu se vor mai face angajări din sursă externă.
L-aş întreba şi pe el, în acest caz, de unde face el rost de economişti, psihologi, informaticieni, ingineri, mecanici şi alte profesii extrem de utile în M.A.I. dar care nu se regăsesc în specializările şcolilor de pregătire a acestui minister.
Cele expuse mai sus demonstrează, evident, profunda inteligenţă şi onoare a "emiţătorilor", despre care mă mir sincer că au atins o vârstă atât de înaintată. (se ştie că geniile, în general, nu trăiesc mult!!!!!!!)
Dar "nobelul" cred că se cuvine afirmaţiei care cred că aparţine ministrului... cum îl cheamă, că "toţi angajaţii M.A.I. care deţin arme vor fi verificaţi dacă au dosarele pentru permis de port armă, în regulă".
Şi culmea este că, zilele trecute, m-am întâlnit cu un prieten, fost coleg, care mi-a zis că... verificările au început.
De ce mi se pare o cretinitate infiorătoare?
Pentru că, dacă un poliţist sau jandarm deţine, de exemplu, un pistol cu bile de cauciuc, deci o armă neletală, trebuie verificat şi în c...ot.
În acelaşi timp, TOŢI POLIŢIŞTII ŞI JANDARMII AU, date de stat, ARME LETALE, de serviciu: pistoale (inclusiv Glock) şi, în unele cazuri, pistoale mitralieră (majoritatea AK).
Până la urmă, trecând peste dramatism, cazurile de poliţişti, jandarmi sau militari criminali sunt nişte accidente nefericite şi izolate ale psihicului uman.
Cât de stupidă este o măsură a statului care, teoretic cel puţin, i-ar interzice unui om să deţină o armă neletală dar i-ar da o armă cu muniţie de război?
Foarte, foarte stupidă!
În loc să îşi asume răspunderea pentru oamenii din subordine, "jmecherii" din M.A.I. se pun la adăpost sub maldăre de hârţoage pentru ca, la o adică, să poată spune:
"- Eu am ordonat verificări şi măsuri. Nu e vina mea că s-a întâmplat o nenorocire. E vina... oricui, dar nu a mea."
Şi ăştia conduc Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Poliţia Română...
Mugeşte prostia liberă pe tarla, frate!

Un comentariu:

  1. Îl cheamă Berca, un soi de Bercea Mondial al guvernului. Nu pot să-i zic ministru pentru că între numele lui şi rangul de ministru e contradicţie în termeni. În egală măsură n-am putut alătura numele predecesorului său cu rangul de ministru.

    RăspundețiȘtergere

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.