Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

joi, 8 martie 2012

Discursul, votanţii şi miliţianul

Bă, vericule! Bă, mă uitai ieri la discursu' băsescului...
Mă uitai, io, da digeaba, auzi? Digeaba! Digeaba că nu înţelesei nimica.
Şi nici nu putui să mă uit la altceva. La altceva, nu putui să mă uit. Nu putui, că toate canalilii deteră discursu'. nu prinz MTV, că io crez că şi ăia îl deteră.
Şi vorbii băsescul, măi frate-miu,... ca la un ceas şi juma'. Vorbii dă mă frecam la ochi şi mă ciupeam, că începusem să crez că am ajuns în ţara aia dă i să zice Venezuiela, cu Chavez ăla al lor. Că numa' dă ăla auzii io dă la Gogu Beton, ăla dă a auzit el că la sloanilii dă la oraş să face baie cu argilă. Şi dacă nu avea argilă, a pus în butoiu' în care să scălda un sac dă ciment, dă l-au scos dân baie cu picamăru'.
Auzii io di la Gogu că Chavez ăsta să duce la televizor şi vorbeşte aşa... dă unu' singur, şi-şi dă cu părerea, şi dă legi, şi schimbă legi, şi face şi dăsface în direct şi io crez că şi în reluare.
Băi frate-miu, aşa crezui şi ieri. Să jur că mă mutară ăştia dân ţară fără să-mi spună...
Pă dă altă parte, mă bucurai. Mă bucurai, pă dă altă parte. Mă bucurai.
Mă bucurai că măcar ieri le crescură salariilii la oameni. Că azi nu cred că mai zice băsescul la fel.
Şi mi se umplu inima dă bucurie, măi frate, când auzâi ce bine o ducem, câte făcură ăi' dân guvern şi câte or să mai facără. Cum o să înflorească mineritul, cum o să scoatem gaze, da nu de la stomac, ci de la mare, de o să dăm şi la alţii, să crape Putin dă ciudă, cum ajutăm noi Eropa să iasă din rahatul (grecesc, de data asta) în care să băgară ca proştii...
Ce mai, frate-miu! Fuse o veselie după discursu' prezidentului în tot satu'.
Că Vasile Cântar, cârciumaru', dă-l prinseră anu' trecut că vindea spirt cu zahăr ars la preţ de uişchi, şi vrură să-l bage la mititica, da scăpă că are un cumnat în PDL, Vasile, zic, cum auzi că să măreşte salariilii, cum dădu liber la caiet, de luară toţi beutură pă credit cu ipotecă pe 25 de ani.
Io-i zisăi:
- Bă, Vasile! Bă tu crezi că mai vezi banii înapoi?
- Nu contează, Mişule! Io le dau de băut, ei votează cu ai mei, io mai bag o cisternă dă spirt şi un sac dă zahăr şi mi-am scos paguba. Şi dacă prinz şi un contract dă teren dă folbal pă dealu' pădurii, ies pă profit dă-mi iau jep.
Şi io îi dau crezare. Îi dau crezare că după cinci-şase ţuiuri, după ce până ieri îl scuipau, bă, începuseră oamenii a pupa cu bale tablou' cu băsescul, dă-l ţine Vasile d-asupra tejghelei, ca să nu să puie muştele pă pahare. Îl pupau şi să rugau la  tablou dă ziceai că e icoana făcătoare dă minciu... Ptiu! Dă minuni.
Aşa că io mă duc acasă şi o pui pă nevastă să facă conserve, să puie murături, tai porcii şi îi dau la fum... Îmi fac provizii măcar pentru următorii patru ani, că nu să ştie.
Băi frate! Bă, mai văzui pă unu... Unu dă e popă şi şef dă post pă ţară la miliţie, toate d-odată.
După ce un dement a omorât nişte oameni, zicea sfinţia sa miliţeanu' că să să înăsprească legea cu armilii. Adică să nu-şi mai ia nebunii pistoale ca să împuşte oameni.
Acuma... Nu că mă pricep, cu toate că făcui armata la infantirie patru ani, da' nu e mai simplu să să aplice legea asta, iar taica popa-miliţeanu' să vază el cum face să plece şi să lase pă altu care ştie cum e cu astea?
Că io nu crez că nebunii are nevoie dă lege.
Că aşa, să nu mai dăm voie nici cu cuţite în bucătărie. Să ne dea d-alea dă plastic, dă care văzui io când fusei la Bucureşti şi mă dusăi să îmbuc ceva. Îmi dete o bucată dă plastic în loc dă cuţit, dă mă sculai dă la masă cu friptura întreagă da cu plasticu' jumate, şi sătul.
Io aşa zic: Să să interzică, nene, fieru', bronzu', şi toate metalilii. Ba chiar şi pietrilii. Să ne folosim doar dă dinţi, ca câinii.
Care are dinţi, mănâncă. Care nu...
Că aşa, SIGUR nu mai are nimeni pistol încălcând legea...
O ignoră total. Pă ea. Pă lege, şi îşi iau jmecherii automate. Parcă în lege să împiedică "băieţii".

Şi uite-aşa, băi frate-miu, fusă ieri o zi plină, frumoasă, azi fusă ziua muierii, iar mâine ie 44 dă pahare, şi iar face Vasile Cântar cinste, că i-a venit o cisternă dă antigel... o bunătate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.