Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

vineri, 9 martie 2012

Dacă nu e şi fudul...



Şeful Poliţiei Române ia model de la stăpânul său, băsescul, şi începe să se răţoie la oameni ca un vătaf pe moşie:
"Eu sunt un ardelean cinstit şi corect. Îmi place să spun mereu adevărul. Nu îmi spune mie un ciocoflender de jurnalist Liviu Popa dă-ţi demisia."
Să facem o mică analiză pe text, apoi îi voi spune eu monseurului popa de ce tre' să ne cam lase în pace.
În primul rând, faza cu "ardeleanul" nu am înţeles-o. Ardelenii sunt un fel de rasă ariană sau ce? Doar ardelenii pot fi "cinstiţi şi corecţi"?
Dacă personajul era... moldovean, sau oltean, sau muntean, nu era cinstit? Sau atunci jurnalistul avea dreptul să îi ceară demisia, dar aşa, fiind ardelean, nu se mai poate?
Atitudinea asta poate fi OK la un cetăţean oarecare, mândru că aparţine, prin naştere, unei anumite zone geografice. Dar când vine vorba de ŞEFUL POLIŢIEI ROMÂNE, atitudinea e de-a dreptul nazistă. Şi asta pentru că pare a "trasa" o linie a unei instituţii foarte importante într-un stat, o instituţie eminamente de represiune.
Oare subordonaţii personajului ar trebui să facă distincţie în funcţie de zona geografică?
Întreb...
Dacă e ardelean e nevinovat, dacă nu, e vinovat din oficiu?
Faptul că lu' monsiu "îi place să spună mereu adevărul" e hilar.
A trebuit să se întâmple nenorocirea de la coafor ca să aflăm că un raport de control la "Poliţia Capitalei" a "descoperit mari nereguli". Până să ia dementul ăla pistolul în mână şi să înceapă să tragă în oricine era în preajma lui, monsiu popa a tăcut chitic. Doar când a simţit că vine valul de indignare publică peste el, "a băgat evazive" şi a scos repede raportul de control care era, cine ştie de când, în sertar. Mie mi se pare că "cinstitul ardelean" folosea, până atunci, raportul respectiv ca pe o "pisică de arătat" la adresa şefilor de la "capitală". Aşa că mai încet cu "spun mereu adevărul", monsiu popa. Ciocu mic, miiiic.
Mă revoltă atitudinea de vătaf a lui liviu popa.
Poate a uitat, dar el este ANGAJAT LA STAT, BUGETAR, PLĂTIT DIN BANI PUBLICI.
Adică, pe înţelesul lui: BĂ, POPO, CETĂŢEANU' E ŞEFU' TĂU, BĂ, DECI ŞI JURNALISTU' ĂLA, CIOCOFLENDER SAU NU.
Nesimţirea asta, tupeul ăsta jegos întâlnit, de altfel, la toate lăturile astea portocalii, sunt de natură a-mi arăta mie cât de necesară este, în România, o "deparazitare" crâncenă, pentru a scăpa de aceste lepre.
Nesimţirea "şefului poliţiei", ăla care cere poliţiştilor, majoritatea prost plătiţi, să "îmbunătăţească imaginea instituţiei", este demonstrată şi de limbajul folosit.
"Ciocoflender", sună amuzant din partea maestrului Florin Piersic, dar, căutând prin "DEX"-uri, am găsit următoarele:
"Definiții din dicționare neoficiale
Deoarece nu sunt editate de lexicografi, aceste definiții pot conține erori, deci e preferabilă consultarea altor dicționare în paralel
ciocoflender, ciocoflenderi s. m. apelativ folosit pentru exprimarea simpatiei vorbitorului față de interlocutor (pus în circulație de popularul actor Florin Piersic). 
Sursa: Argou | Adăugată de blaurb | Semnalează o greșeală | Permalink
Comentariu: De fapt este o formă stîlcită a apelativului (peiorativ) ciocofleandură.
CIOCOFLEÁNDURĂ, ciocoflendure, s. f. (Peior. și ir.) Ciocoi1. – Ciocoi1 + fleandură."
Adică monsiu popa l-a înjurat, la propriu, pe jurnalistul respectiv. Şi asta în timp ce, orice om din ţara asta care cumpără o pâine sau orice, plăteşte TVA şi îi plăteşte salariul "ardeleanului".
Auzi, mă, ardelene?
MARŞ!
Cinstitule! Spune cum ai făcut cu fiica adjunctului tău care azi a fost încadrată din sursă externă la "Centrul de pregătire Giurgiu", mâine ai transferat-o la IGPR, şi poimâine s-a desfiinţat "Centrul".
Ia zi, corectule, care eşti tu corect... Hai...
No! Zii, mă... Zii şi meri acasă...
Pe urmă, acelaşi personaj, tot în legătură cu atacul de la coafor aiurează la o emisiune televizată despre "înăsprirea legii" care permite oamenilor să îşi ia arme.
Bă! Eşti nătâng!
Făcând legea mai aspră nu faci decât să interzici dreptul cetăţeanului cinstit de a-şi lua armă.
Că interlopu' micţionează pe ea de lege.
Ba chiar îi faci un bine infractorului că nu se mai teme că dacă intră peste om în casă, ăla poate să fie înarmat. El, infractorul, oricum îşi ia armă fără să te mai întrebe pe tine, miliţiene.
Cât de prost poţi să fii ca să crezi că vine interlopul la ghişeu:
"- Bună ziua! Vreau permis de port-armă.
- De ce?
- Am nişte rivali cu care mă cert că nu îmi dau taxă de protecţie şi vreau să-mi iau pistol ca să îi rezolv."
Cât de prost???
Foarte prost...
Şefu' lu' peşte...

Tot ieri am văzut la televiziunea cu nume vulgar, cum se frăsuneau unii pentru introducerea pedepsei cu moartea, tot în legătură cu atacul de la coafor.
Spumega turcescul de parcă halise DERO.
Bă... deontologilor, hai să vă "iesplic":
O lege nu poţi să o faci doar pentru o situaţie particulară. În cazul de la coafor vinovăţia e clară iar probele sunt beton. Dar nu poţi să spui în lege: "dacă Gogu  ia pistolul şi omoară oamenii pe stradă, i se dă pedeapsa cu moartea".
O lege se face folosind prevederi GENERALE.
Iar PREVEDERILE GENERALE permit încadrarea mai multor situaţii şi a mai multor cazuri în textul de lege.
Ai tu, măi jurnalistu' curului, certitudinea că, într-o altă situaţie, mai puţin clară, sistemul judiciar nu va da rateu şi nu va condamna la moarte un nevinovat?
Revezi, pentru documentare, cazul Ţundrea, când omul ăla, dacă pedeapsa cu moartea nu era abolită, ar fi fost mai mult ca sigur executat, având în vedere circumstanţele infracţiunii.
DAR ŢUNDREA ERA NEVINOVAT, aşa cum s-a dovedid după ce a făcut vreo 15 ani de puşcărie.
Ce faci, jurnalistule, dacă moare un om nevinovat dintr-o eroare judiciară?
Ce te faci dacă, printr-o ciudăţenie a sorţii, ajungi tu sau cineva apropiat în situaţia de a fi acuzat PE NEDREPT de comiterea unei fapte pentru care se prevede pedeapsa cu moartea?
Ce te faci?
"Ai încredere în justiţie"?
Marş!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.