Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

vineri, 16 martie 2012

BĂSESCUMPEŞTE CORENTUL!

Astăzi am văzut la cam toate posturile de televiziune şedinţa de guvern a lu' peşte prăjit în care s-a hotărât ca, începând de la anul, energia electrică, adicătelea corentu', să se dea la liber, adică să nu mai impună statul un tarif pentru consumatorii casnici, adicătelea pentru fiecare la el acasă.
Cu alte cuvinte, sub masca "aşa ne-a zis FMI-ul", începând de la anul, energia electrică se va scumpii în draci.
L-am văzut pe un jmecher de jmecher, dăştept în cap şi analist el aşa, cum bătea câmpii că, de fapt, asta va duce la ieftinire, că e cu cerere şi ofertă.
Nu am "expertiza" lu' monsiu ăla, da' din experienţa mea de zi cu zi, tind să îl scuip în faţă.
Pentru că vrăjeala cu cererea şi oferta, cu preţul liber, cu reglarea pieţei, merge într-o ţară normală la cap, unde există concurenţă.
La noi, producţia e aproape monopol de stat, cel puţin până o vând portocalii, transportul la fel, tot până atunci, iar distribuţia e privatizată pe zone.
Adică eu, la mine la ţară, am o singură companie de distribuţie. Nu pot opta pentru alta, pentru că alta nu există pe zona respectivă.
În ceea ce priveşte preţul de producţie... OAU!!!
În momentul în care se va da drumul la preţ, nimeni nu va opri "băieţii dăştepţi" să spună că dacă vreau corent tre' să plătesc 300 de dolari pe "kil" în loc de 100 ca acum (sau cât o fii).
Şi nu am unde să mă duc. pentru că nu există altcineva.
Şi chiar dacă ar exista, cum Consiliul Concurenţei doarme în bocanci, nimeni nu ar împiedica (ba cred că ar da o mână de ajutor) formarea unei "frăţii a corentului" pe modelul celei care funcţionează în domeniul carburantului.
Bine... mi-au dat lacrimile când însuşi chiriaşul de la Cotroceni a recunoscut că nici chiar el nu şi-ar putea achita facturile, la preţurile astea, dacă nu ar beneficia de deliciile funcţiei. Dar nu pot să nu constat că acelaşi chiriaş de la palat a fost cel care a provocat acest dezastru.
Mă doare de "recunoaşterea" băsescului exact în cot, şi nu prea tare.
Pe mine mă interesează mai mult faptul că, de la anul, s-ar putea să se stabilească "chiaburii" în funcţie de câte becuri au în casă, iar frigiderul şi televizorul să fie articole destinate miliardarilor, la fel ca Rolls Royce.
Da' pe noi ne interesează să facem universitate maghiară la Târgu-Mureş...
Cam atât...!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.