Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 7 iunie 2011

Repetent la "Costituţional"

O ştire apărută mai deunăzi "pe televiziuni" vorbea despre faptul că Emil Boc, în calitatea sa pe care o are de premier care este, vrea să îşi asume răspunderea (a câta oară?) pe un proiect de lege privind reorganizarea administrativ-teritorială a României.
Ştirea e "pe surse", aşa că nu trebuie luată ca adevăr absolut.
Nu comentez ideile cretine privind "voievodatele", ceea ce ar face din cei care vor conduce aceste entităţi, nu-i aşa, VOIEVOZI.
Imaginaţi-vă pe Flutur, actual preşedinte de Consiliu Judeţean, VOIEVOD...
Scabros!
Numai că, beneficiind de nescaiva studii juridice "care le-am făcut", nu mi-a sunat bine ceva.
Şi dacă nu ştiam că Emilaşul e profesor de Drept Constituţional şi are şi titlul de doctor în drept, cu o teză de doctorat în domeniul Dreptului Constituţional (în care susţinea avantajele parlamentului bicameral faţă de cel unicameral, dar acuma s-a sucit), aş fi crezut că propunerea e făcută de un terchea-berchea de pe stradă, care molfăie "bomboane agricole" la scara blocului.
Pentru că, vedeţi dumneavoastră, în Constituţia României, la art. 3 alin. 3 se prevede că: "Teritoriul este organizat, sub aspect administrativ, în comune, oraşe şi judeţe. În condiţiile legii, unele oraşe sunt declarate municipii." 
Adicătelea nici măcar Sfântul Duh (iertată fie-mi blasfemia) nu poate modifica organizarea administrativ-teritorială a României decât MODIFICÂND CONSTITUŢIA. Iar această modificare nu am auzit-o în "proiectul" lui Băsescu.
Bine... eu ştiu că gaşca asta care conduce România nu se prea "împiedică" în Constituţie, da' nici nu poate să facă de capul ei.
Boc poate să îşi asume răspunderea pe ce vrea el, să decreteze ca hârtia de closet să fie folosită pe ambele feţe, să dea Ordonanţă ca să nu mai cadă grindina... ORICE. Dar nu poa' să-şi angajeze răspunderea în probleme care privesc modificarea Constituţiei.
Naşpa!
Şi am mai văzut nişte cretini care spuneau că "Parlamentul unicameral şi 300 de parlamentari trebuie musai prin revizuirea Constituţiei, că dacă se face prin modificarea Legii electorale, poate fi modificată în fiecare sesiune parlamentară".
Asta denotă două aspecte:
- unul de nesimţire crâncenă, legat de faptul că ei "se tem de modificarea legii după bunul plac al parlamentarilor", în condiţiile în care ei au modificat Codul fiscal de 11 ori într-un an, Legea salarizării unice de vreo două ori întru-un an şi altele, pe care, culmea, îşi angajaseră răspunderea, deci se presupune că "stiau" că sunt bune. E cam ca în "zicerea" aia cu "hoţul strigă hoţii".
- al doilea aspect se referă la faptul că oranjadele SIMT că, după alegeri, pleacă acasă. Altfel, dacă sunt tare în p...rocent şi încrezător că o să conduc România încă... 100 de ani, de ce să îmi fac griji? Cât sunt eu "la putere", adicătelea 100 de anişori, nu modific legea, deci nimeni nu o modifică, deci se aplică, deci e ca şi cum ar fi Constituţie, deci veşnică.
Doar că, pe lângă faptul că Boc e varză la disciplina Drept în general şi Drept Constituţional în special, atât el cât şi gaşca lui au (cel puţin conform unor sondaje pe care le iau, totuşi, sub auspiciile unei "îndoieli rezonabile") mai puţină popularitate decât plopul de la marginea drumului.

4 comentarii:

  1. cu acestia ...never say never! totul e posibil, indiferent ca sfideaza sau incalca Constitutia! asa ca noi cei de rand, ca sa supravietuim fara sa ne turmentam creierul ar trebui SA LASAM LOGICA ACASA, bine ascunsa pe undeva, in speranta ca va veni momentul in care vom scoate de la naftalina, postoranjanda evident, cele cateva DEFECTE ESENTIALE: LOGICA, LEGEA, BUNUL SIMT! asteptare placuta pana atunci!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă "lăsăm logica acasă" s-ar putea să nu mai ştim unde am pus-o, şi atunci devenim... ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Declaratia politica, precum si sloganul electoral sunt precum bumerangu, si-mi vine in minte acum "De ce le este frica, nu scapa"...
    Jegosii astia sunt extrem de speriati, si nu mai stiu cum sa faca, sa-si pazeasca curul de furia poporului... Sper sa apuc clipa in care am sa-i vad in puscarie, dar cel mai mult cum le sunt golite conturile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Puţine şanse, Sebastian.
    Populaţia României este din ce în ce mai letargică, iar ei se bazează tocmai pe această lipsă de reacţie.

    RăspundețiȘtergere

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.