Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 11 ianuarie 2011

Tablou cu doamnă şi frunze brumate

Când vine seara pe la tine, doamnă,
Şi norii aduc vânt cu iz de toamnă,
Să te-nfiori pe sub cămaşa fină,
Cum o făceai când te luam de mână,
Şi braţele-mpreună-le la sân
Să nu-l îngheţe vântul cel nebun,
Şi strânge-ţi nodu-n ceafă, la basma,
Să nu-ţi atingă ploaia, pleata grea.
Dar să nu intri-n casă, doamnă dulce,
Oricât ai fi tentată de-a te duce,
Rămâi afară, printre vânţi şi toamne
Degrab-alungători de alte doamne,
Şi eu veni-voi pe un strop de bură
Să-ţi fur din zbor a nu-ştiu-câta gură,
Şi-ai să mă vezi în ceaţa de pe vale
Cum mă scufund în ochii dumitale.
Şi-atunci să-ţi aminteşti, iubită doamnă
Că te iubesc... Şi că acum e toamnă.

28.07.2010

2 comentarii:

  1. Extraordinare poezii...
    Citindu-va postarile de pe topicurile unui anume forum, v-as fi caracterizat drept un pragmatic desavarsit.
    Raman placut surprinsa sa constat ca exista si o latura romantica a caracterului dumneavoastra, pe care o exprimati nemaipomenit de frumos in versuri. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc!
    Pragmatismul nu exclude romantismul.
    Ca sa va dau un exemplu, vechii samurai (pragmaticii supremi din punct de vedere al luptei) aveau, în mod obligatoriu în educaţia pe care o primeau ca şi copii, "cursuri" de artă şi poezie.

    RăspundețiȘtergere

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.