Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 11 ianuarie 2011

Anonim pe verticală

Eu nu mă-nchin la împăraţi tereştri,
Chiar de s-au nemurit clădind statui
Cu spada-n mână, figuranţi ecveştri,
Ai tuturor, şi-n timp, ai nimănui.

Eu nu mă plec la orice limuzină
Cu antemergător cu girofar,
Şi nu îmi pun genunchiul meu în tină
În faţa orişicărui demnitar.

Eu nu am lins botine de cadână,
Ca să îi fac vreunui sultan plăcere,
Şi nici nu am mâncat cuiva din mână
Ca să obţin onoruri şi avere.

Eu nu sărut icoane în altare,
Nu bat mătănii şi nu cânt în cor,
Nu pup în dos pe cel ce e mai mare,
Poate mi-o fi cândva de ajutor.

Eu nu-mi doresc palate lângă baltă,
Nici automobil cum altul nu-i,
Nu vreau amantă suplă şi înaltă,
Şi pot sta drept în faţa orişicui.

Eu sunt un anonim pe verticală,
Şi mai sunt încă mulţi de felul meu,
Eu nu mă-nclin la nici o formă goală
Şi nu mă-nchin decât la Dumnezeu.

11.01.2011 23.39

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.