Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 31 iulie 2012

Referendumul celor vii

A fost referendumul.
A trecut.
Încă se mai bat unii să demonstreze că rezultatul a fost favorabil lor.
Sincer, pe mine nici nu mă mai interesează rezultatul.
Bineînțeles că a existat un ”prag” cretin și ilogic, un prag împotriva căruia s-a pronunțat inclusiv Comisia de la Veneția, spunând că este nedemocratic să consideri cetățenii care absentează, din diverse motive, ca fiind favorabili unei variante de răspuns la întrebarea referendumului.
Bineînțeles că a existat un boicot masiv și, după părerea mea neconstituțional.
Bineînțeles că s-a votat după listele de acum 10 ani, fiind numărați și oameni care au trecut de mult la cele veșnice.
Bineînțeles că au existat presiuni imense asupra oamenilor să nu meargă la vot.
Bineînțeles că... ORICE.
Nu mă interesează!!!
Pe mine mă interesează doar faptul că, din cele prezentate la televizor, au votat cam 8,5 milioane de români.
8,5 MILIOANE DE ROMÂNI.
Indiferent că au votat pentru sau împotriva demiterii, acești 8,5 MILIOANE DE ROMÂNI sunt românii vii, românii care ființează, care respiră, care gândesc, care nu au emigrat din propria viață.
Asta mă face mândru că sunt român, la fel ca ei.
Nu mai zic că e o participare record pentru o problemă punctuală.
Restul, cei care nu au votat, se împart, după mine, în trei categorii:
1. Cei care au fost în imposibilitate fizică de a vota. De exemplu, a avut omul un accident și e puțin în comă. Nu a putut să meargă la vot, dar a fost numărat, datorită ”pragului” că e împotriva demiterii. Sau muncește în străinătate și are, de la el până la secția de votare de la consulat, 4-500 de Kilometri.
2. Cei care nu au mers la vot pentru că ”toți sunt la fel, nu e treaba mea, nu mă afectează”. Din punctul meu de vedere aceștia sunt ”comatoșii” voluntari. Adicătelea sunt dotați cu un creier funcțional (de multe ori), dar aleg, din motive personale, să nu îl folosească. Nu sunt, totuși, o cauză pierdută, deoarece pot să redevină vii la un moment dat.
3. Cei care nu au mers la vot pentru că ”așa ne-a zis X-ulescu”. Ăștia  sunt morții. Nu au conștiință proprie, nu gândesc, iar creierul, cât au, le funcționează doar la nivel de impulsuri instinctuale primare. Nu sunt ”materie vie” ci doar ”compuși organici” pe care viețuitoarele îi folosesc în interes propriu.
Ar mai fi și cei care nu au votat pentru că au fost amenințați cu pierderea locului de muncă sau cei care ”și-au vândut buletinul”. Primii intră, însă, în prima categorie, iar ceilalți într-a treia, deși, uneori, 50 de lei sunt valoroși rău pentru cineva care nu a mai mâncat o roșie de ani de zile.
Însă toate astea aproape că nu mai contează.
8,5 MILIOANE DE ROMÂNI..., DE CETĂȚENI...
Îmi amintesc de filmul ”Infanteria stelară” unde, dacă voiai să fii ”cetățean”, trebuia să te înrolezi în armată ca să aperi Pământul de nuș' ce invazii. Cei care nu doreau puteau face orice, mai puțin să ocupe o funcție ”publică” sau să se pronunțe cu privire la măsurile guvernului planetar.
Similitudinile sunt, pentru mine, flagrante. 8,5 MILIOANE DE ROMÂNI au ales să fie CETĂȚENI. Să se implice în viața cetății așa cum au crezut ei.
Restul...!
A fost referendumul românilor vii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.