Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

luni, 3 decembrie 2012

Pe cine va desemna băsescul, premier?

Am mai asistat la o ieșire ”la rampă” a băsescului.
E clar că omul nu a înțeles și nu dă doi bani pe fișa postului pe care îl ocupă în mod fraudulos, drept pentru care face campanie electorală găștii pe care o patronează.
Atacurile la adresa USL-ului mă lasă rece. E problema lor.
Ce m-a făcut să ciulesc urechile a fost, ca de fiecare dată, afirmația că el, băsescul, nu va desemna premierul propus de USL (respectiv Ponta) oricare ar fi rezultatul votului. Chiar a încercat voalat să arate că are sprijin din afară pentru asta, spunând că ”UE nu mi-a cerut să respect rezultatul votului”. (Și eu care credeam că votul înseamnă democrație!!!)
Treaba aia cu Constituția și Legea 14/2003 a partidelor politice e vrăjeală. Nu are nici o legătură cu subiectul.
Un lucru care mă îngrijorează, însă, este faptul că am văzut foarte mulți analiști de mare valoare și oameni politici (evident USL) afirmând că băsescul ”nu poate” să nu-l numească pe Ponta premier pentru că riscă o nouă suspendare.
Siguranța acestor oameni extrem de bine pregătiți în domeniu mă îngrijorează pentru că par a nu înțelege ceea ce (cred eu) spune băsescul.
Toți pleacă de la ipoteza că, dacă nu o să fie Ponta desemnat premier, atunci obligatoriu e unul de la ARD.
Cred că ipoteza este falsă, prin urmare și raționamentul care se bazează pe ea este greșit.
Băsescul nu poate să numească premier de la ARD, mai ales în condițiile în care, dacă sondajele și starea de spirit a oamenilor se adeveresc, USL-ul obține undeva la 60% din voturi. Și nu poate nu pentru că dă doi bani pe legi, ci pentru că nu-l lasă stăpânii lui de la UE, stăpâni care au nevoie de liniște în România.
Însă Băsescul a spus că ”va desemna un premier care să încerce să facă o majoritate în Parlament”.
Asta, din punctul meu de vedere, poate însemna faptul că premierul desemnat va fi un ”tehnocrat independent”.
Băsescul va motiva nevoia unui astfel de premier invocând adâncirea crizei în Europa, nevoia de a avea stabilitate, interesul național, starea economiei și... orice tâmpenii îi vor trece prin scăfârlie.
În plus, ”tehnocratul independent” va avea o ”statură” publică impecabilă, o reputație de profesionist și poate chiar o aură de semizeu.
Eu personal îl văd pe Isărescu desemnat ca premier, dar mai sunt și alții care se potrivesc profilului Daniel Dăianu, Ionel Blănculescu, Klaus Iohannis etc).
În felul acesta, băsescul va putea să zbiere cât îl țin bojogii, atunci când premierul nu va putea face majoritatea în Parlament că: ”se urmăresc doar interese de partid și se vrea subordonarea instituțiilor”. de parcă el a făcut altceva!
Mai mult decât atât, nici motive de suspendare nu prea vor exista, deoarece marinarul va invoca ”interesul național” care cere un premier ”tehnocrat”.
Iar CCR veghează...!
Așa că eu nu aș dormi liniștit în locul USL-iștilor.
Poate că băsescul nu e foarte inteligent, dar el și gașca lui au furat destul de mulți bani de 8 ani încoace ca să-și permită să angajeze niște oameni care chiar știu să gândească.
Iar după 3 ”tehnocrați independenți” respinși, poate dizolva Parlamentul.
Îmi doresc să nu am dreptate.
M-am săturat de mizerii.

Un comentariu:

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.