Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 4 noiembrie 2014

Va provoc sa fiti oameni!

Se numeste Marinela... Mary, pentru prieteni.
"O mana" de femeie care la 40 de ani nu isi arata nici varsta si nici incercarile prin care a trecut in viata.
Este divortata si isi creste sigura fetita de clasa intai.
I-am aflat povestea si m-am cutremurat.
Cand am cunoscut-o am ramas uimit.
Mary este una dintre cele mai puternice persoane pe care le-am cunoscut in viata mea.
Nimic! NIMIC din infatisarea sa, din comportamentul sau fata de ceilalti si fata de fiica ei nu tradeaza lupta urieseasca pe care aceasta femeie a dus-o si o duce de ani de zile, in fiecare zi.
Cu multi ani in urma a fost diagnosticata cu o boala necrutatoare si i s-a spus ca nu va putea avea copii.
Ca intr-un film, mi-o imaginez zambind la aflarea diagnosticului: "ZAU?!"
A invins boala si a nascut un copil extraordinar.
Miracol? Poate.
Vointa si lupta? Cu siguranta.
Nimeni nu isi poate imagina sacrificiile si incercarile prin care aceasta femeie a trecut.
Si continua sa zambeasca. Si continua sa traiasca. Si continua sa isi creasca fetita.
Sigura.
Insa lupta cu boala a lasat urme.
Mary a fost diagnosticata cu probleme hepatice grave.
De fapt, "grave" e putin spus.
Termenul real este "MORTALE", daca nu urmeaza un (inca un) tratament chinuitor.
Nu doresc nimanui sa vada ce efecte crancene are un tratament de genul asta asupra unui om.
Si totusi Mary l-ar face cu zambetul pe buze. Pentru fetita ei. Pentru a mai fi langa ea cativa ani, macar.
M-a socat ce mi-a spus odata si sper sa nu se supere pe mine ca fac public acest lucru. Mi-a zis: "Sunt constienta ca pot sa mor in orice zi, si imi cresc copilul in asa fel incat sa se poata descurca dupa ce eu nu voi mai fi."
Dar tratamentul costa enorm.
In urma cu ceva timp s-a ivit o raza de speranta: un program national finantat de la buget acoperea costurile tratamentului pentru tipul asta de boli.
Mary are sansa de a intra in acest program si de a mai castiga cativa ani alaturi de fiica ei.
Insa astazi am aflat o veste crancena.
Pentru a intra in acest program de anul viitor, trebuie ca pana la sfarsitul acestui an sa isi faca toate analizele necesare.
Si costa.
Pentru a doua oara intr-un an, viata Marinelei depinde de bani. DE BANI.
Iar daca prima data erau vreo 20.000 de euro, acum e vorba de "doar" in jur de 1000.
Tratamentul e acoperit de stat, insa analizele trebuie platite.
Nu conteaza ca este asigurata, nu conteaza ca plateste in fiecare luna contributii la asigurarile de sanatate... Nu conteaza!
In acest moment viata Marinelei "costa" 1000 de euro.
...
Cam asta este, pe scurt, povestea unei femei extraordinare, cu un destin crancen.
Mary nu isi permite sa suporte costurile analizelor.
Daca VOI, cei care veti citi aceste randuri, aveti posibilitatea sau cunoasteti persoane sau fundatii sau firme sau... orice, care ar putea sa o ajute, va rog sa ma contactati pe privat, pe contul meu de Facebook.
Pentru a nu o expune impotriva vointei sale, imi voi asuma rolul de "dispecer" pentru persoanele dispuse sa o ajute.
Nu va temeti. Eu nu vreau nimic. Cei care pot sa o ajute vor fi pusi in contact direct cu Marinela.
Va provoc sa fiti oameni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.