Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 31 ianuarie 2012

Bă! GO HOME! (partea a doua)

Un alt american neaoş, Jeffrey Franks, pe numele de scenă, a ieşit "în luminile rampei" demonstrând succesul programului udrei de promovare a turismului românesc. Cu miel la proţap, lăutari şi ţuică fiartă, dolofanul venit de peste gârlă a petrecut câteva ore memorabile, despre care, cu siguranţă, va spune tuturor prietenilor la întoarcerea acasă.
Doar că mister Franks nu e turistele american obişnuit care vine în România medievală ca să se distreze.
Monsiu Franks e şeful misiunii FMI în România.
Poate îmi explică şi mie monsiu Franks cum mai vrea el să pun eu botul la vrăjeala cu "guvernul face ce trebuie şi vă duce spre prosperitate", când el bate paşi mărunţi şi haleşte cârnaţ în compania "selectă" a blejnarului.
Conflictul de interese din această situaţie vine din faptul că "Jeff" e venit acilea nu ca să facă un raport despre şunca cu boia şi cârnaţii de Pleşcoi, ci ca să evalueze "performanţele" adunăturii ce-şi zice guvern.
Şi tocmai la braţetă cu un reprezentant de seamă al guvernului (mă rog, puterii) dănţuia "Jeff" de îşi rupea pingelele. (!?)
Mai amintesc şi faptul că blejnarul a fost scos pe uşa din dos din scandalul privind corupţia din vămi, deşi foarte mulţi îl indicau "cu nume şi prenume" ca fiind cel la care ajungea grosul banilor din şpăguţă.
Eu nu zic că mister Franks nu avea voie să deguste berbecuţ şi cocârţ.
Da' pe banii lui (şi are).
Adicătelea, dacă bălea după cârnaţ, putea să se ducă frumuşel la măcelărie, lua "un kil" de "cabanoşi" şi îi făcea la tigaie.
"Acţiunea" de horit cu blejnarul e naşpa.
E naşpa şi, dacă FMI-ul ar fi ceea ce se pretinde, "Jeff" nu ar mai pupa România nici în concediu.
Pentru că, indiferent cât de profesionist, de onest şi de echidistant ar fi omul, nu prea poţi să le ceri românilor (nu românlor) să suporte măsuri de austeritate când tu înfuleci miel la proţap şi îţi curge untura pe bărbie.
Şi, ca să nu stea mister Franks în horă ca mutul la căluş, iacătă o strigătură adaptată pentru el. Jeff, ă litâl atenşăn:

Cam tu miel şi tu cârnaţi
If iu uant dolari să luaţi,
Şi de vreţi tu sei de bine
Dens in horă lângă mine,
Foaie grin of peliniţă
Giv mi înc-o ţuiculiţă.

Jeff!
GO HOME, şi tu, 'te dreacu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.