Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

miercuri, 30 iunie 2010

Veni, vidi, viitură


Ca în fiecare an, au început inundaţiile în toată ţara.
Sincer, nu mă mai surprinde, având în vedere că de 20 de ani nu s-a făcut nimic pentru prevenirea acestor fenomene.
Nici măcar faptul că autorităţile au fost "luate prin surprindere" nu mă mai miră, pentru că pe ai noştrii orice fenomen normal îi lasă cu gura căscată. Iarna îi surprinde ninsoarea, vara ploile sau seceta...
Partea proastă e că uimirea lor costă. Şi costă, în primul rând, vieţi omeneşti.
Până acum, inundaţiile din Moldova au ucis vreo 20 de oameni, dacă ştirile de la TV sunt reale, şi nu văd de ce n-ar fi.
Ceea ce mă oripilează e faptul că, de data asta, guvernanţii sunt, practic, inexistenţi. Nici în anii trecuţi nu făceau ei mare lucru, dar măcar mimau compasiunea şi solidaritatea cu sinistraţii şi familiile celor morţi. De data asta, dupa mai bine de o săptămână de ravagii în toată ţara, doar Emil Boc şi-a amintit că pe undeva, pe sub ape şi dărâmături, există o ţară numită România pe care, culmea, el e pus să o administreze.
Gestul de a "vizita" zonele afectate de inundaţii, altă dată populist şi impertinent (oamenii au nevoie de materiale de construcţii, apă, mâncare, pături etc., nu de "vizite oficiale"), a devenit, în cazul domnului Boc, cinic şi, din punctul meu de vedere, nesimţit, dat fiind faptul că până acum "premierul" a fost ocupat cu TVA-ul, cu legile de taiere a... tot şi cu cine va fi preşedinte la SRTV, iar după ce, vorba românului, "şi-a văzut sacii în căruţă", a dat o tură şi pe la inundaţii, să se relaxeze.
Nu l-am văzut însă deloc pe stăpânul micuţului premier.
Pe cel care, acum ceva timp, în campaniile electorale, se înfoia la autorităţi şi la constructorii de podeţe într-un stil demn de "vizitele de lucru" de pe vremea plumbuitului.
Traian Băsescu s-a remarcat prin absenţă în aceste zile şi, dacă nu era promulgarea legilor tăierilor, mai că-mi venea să cred că nu mai avem preşedinte.
Ciudat, pentru că atunci când alegerile "îl băteau la fund", acelaşi Traian Băsescu mai-mai că mergea pe apă, de săritor şi empatic cu sinistraţii.
Şi unde mai pui că acum are toate pârghiile în mâna sa, deci nu îl mai opreşte niminea-niminea să ajute "poporul" greu lovit de calamităţi. Sau poate la calamităţile astea se refereau slugile lui când invocau art. 53 din Constituţie ca să taie salarii, pensii, indemnizaţii, subvenţii şi ce-or mai găsi.
Preşedintele României a intrat în "silentio stampa" şi părerea mea este că aşa va rămâne până când bugetarii vor lua primul salariu ciuntit. Atunci, probabil, va "ieşi pe sticlă" (la TVR, de ce nu?) şi va arunca o altă gogoriţă care îi va mai ţine un timp ocupaţi pe unii şi îi va face să uite de foame.
O altă problemă care mi-a provocat greaţă:
Nu ştiu câţi ştiu faptul că, în data de 5 sau 7 Iunie 2010, guvernul României a acordat, prin ordonanţă, un ajutor de circa 166000 de euro Ungariei, pentru victimele inundaţiilor de acolo.
Nu vreau să par extremist. Sunt absolut de acord că oamenii, indiferent de naţionalitate, cetăţenie, rasă etc. trebuie ajutaţi în situaţii de calamităţi naturale. Nu am nimic împotriva faptului de a ajuta un popor lovit de furia naturii.
DAR:
- acelaşi guvern acorda anul trecut, pentru victimele cutremurului din Haiti, "fabuloasa" sumă de 34000 de euro.
- acest ajutor acordat Ungariei a venit cu doar câteva zile înainte de votarea moţiunii de cenzură în Parlamentul României, ceea ce mă face să mă duc cu gândul la o mită babană pentru obţinerea sprijinului total al UDMR, care câştiga, prin aceasta, un plus de imagine în "ţara mumă".
- acelaşi guvern care rezona empatic la suferinţele maghiarilor, nu a făcut nimic, dar absolut nimic, pentru proprii cetăţeni, loviţi de aceleaşi probleme.
La toate astea, eu personal nu găsesc decât o singură explicaţie: haitienii nu reprezintă 7-8% din Parlamentul României, actualul guvern se vrea la putere cu orice preţ şi în România vor mai fi alegeri abia peste 2-3 ani.
Aşa că "nu mai rentează" ca preşedintele şi guvernul să se agite pentru sinistraţii români. mai ales că majoritatea victimelor sunt bătrâni surprinşi în case de viituri. Mai iese şi de o economie la buget, că tot a zis Curtea Constituţională că e naşpa cu tăierea pensiilor.
Şi am mai remarcat ceva.
Pe amărâţii aia luaţi de ape nu îi ajutau nici guvernanţii, nici parlamentarii sau europarlamentarii, nici preşedintele, nici magistraţii care îşi vor păstra pensiile, nici judecătorii CCR.
În apa până la brâu şi scoţând bătrâni din case inundate erau pompieri, jandarmi, poliţişti, militari, "la primire" erau medici de pe ambulanţe...
Adică bugetari cu -25%.
Şi nu am văzut nici unul "gras de 200 de kilograme care să stea pe umerii clasei muncitoare". Dimpotrivă! Aceşti "paraziţi" de bugetari cărau în spinare sinistraţi şi le ofereau primul ajutor.
Oare dom' preşedinte se uită la alte buletine de ştiri?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.