Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

marți, 10 iunie 2014

Vers de ţară pierdută

M-am săturat de ticăloşi şi javre
Ce ne conduc parcă de mii de ani,
De am ajuns o ţară de epave
Iar ei adună banii peste bani.

Am pus în fruntea ţării ticăloşii
Şi ne mirăm ca vita la zăplaz,
Că  ne dezgroapă pruncii şi strămoşii
Să scoată aur, sau petrol, sau gaz.

Nici apa care plouă nu-i a noastră
Şi nici pământul de-l călcăm desculţi,
Ne este viaţa, zi de zi mai proastă,
Iar noi răbdăm, uitând că suntem mulţi.

Ne-am dat moşia pe-un pachet de "ciungă",
Şi pruncii pentru un televizor color,
Şi-acuma vin străinii de ne-alungă
Din case, că acum e ţara lor.

Aveam o ţară de mai mare dragul,
Şi-acum cerşim la alţii propriul aur,
Că am vândut şi patria şi steagul
Cu cap de lup şi trupul de balaur.

Degeaba ne apucă cerbicia
Şi vrem să ţinem iarăşi capul sus,
Când scriem în engleză "România"
Cu litere din alfabetul rus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.