Cât om mă socot, duc pe frunte toţi spinii,
Şi crucea mi-o port, ca şi când aş zbura,
Căci omul e om cât mai are opinii,
Aceasta-i opinia mea.

Adrian Păunescu

joi, 7 aprilie 2011

Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat (Constituţia României, art. 34, alin 1)


Nici nu s-a uscat bine cerneala pe ordinele de desfiinţare a spitalelor că au şi început să apară primele victime.
Primii morţi.
Şi vor mai urma.
Am văzut un cretin portocaliu "justificând" închiderea spitalelor pe motiv de "eficienţă economică".
Dar... e normal.
Ni se serveşte textul că "în UE sunt X paturi la mia de locuitori, la noi sunt de două ori mai multe". Se uită însă să se precizeze faptul că în UE spitalele chiar arată a spitale, că medicii chiar sunt plătiţi, că aparatura e de ultimă oră şi chiar funcţionează, că nimeni nu vine cu medicamente de acasă...
Înainte să "ne aliniem" la numărul de paturi, nu ar fi mai bine să "ne aliniem" la celelalte standarde?
Nu voi începe, aşa cum am văzut la unele posturi de televiziune, să întreb "de ce în Harghita şi Covasna nu s-au desfiinţat spitale?"
Dacă UN SINGUR SPITAL a scăpat de desfiinţare pe orice motiv, e un lucru bun.
Însă pentru mine legea asta de închidere a unităţilor spitaliceşti, ca şi cea de închidere a unor şcoli, ca şi cea de reducere a pensiilor, ca şi multe altele, seamănă al dracului de tare cu conceptul de "eugenie" adoptat de nazişti în anii '30-'40, prin care "arienii" sănătoşi şi vânjoşi trăiau pentru gloria "fuhrer-ului" în timp ce persoanele slabe, bolnave, bătrânii, cei care sufereau de un handicap, erau sortiţi pieirii, fiind socotiţi "paraziţi" care consumau resursele degeaba, fără să producă nimic.
Astfel, din punctul meu de vedere, nu ne îndreptăm către o dictatură, ci către un nou holocaust.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înaintea publicării, comentariul dumneavoastră trebuie aprobat.